Error
  • PHPImageWorkshop\Exception\ImageWorkshopBaseException: [3]: Can't open the file at "http://radioatinati.ge/multimedia/2013/11/1357834904_zugdidis_municipaliteti.jpg" : file is not readable, did you check permissions (755 / 777) ?
  • PHPImageWorkshop\Exception\ImageWorkshopBaseException: [3]: Can't open the file at "http://radioatinati.ge/multimedia/2013/11/1357834904_zugdidis_municipaliteti.jpg" : file is not readable, did you check permissions (755 / 777) ?
  • PHPImageWorkshop\Exception\ImageWorkshopBaseException: [3]: Can't open the file at "http://radioatinati.ge/multimedia/2013/11/1357834904_zugdidis_municipaliteti.jpg" : file is not readable, did you check permissions (755 / 777) ?
  • PHPImageWorkshop\Exception\ImageWorkshopBaseException: [3]: Can't open the file at "http://radioatinati.ge/multimedia/2013/11/1357834904_zugdidis_municipaliteti.jpg" : file is not readable, did you check permissions (755 / 777) ?
საზოგადოება
ზუგდიდის 2014 წლის ბიუჯეტის პროექტის პრიორიტეტები
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის 2014 წლის ბიუჯეტის საშემოსავლო ნაწილმა 22 მილიონ 715 ათასი ლარი შეადგინა. შედარებისთვის, მიმდინარე წლის ბიუჯეტი, მიღების დროს, 19 მილიონ 715 ათასი ლარით განისაზღვა, რამაც წლის ბოლოსთვის 35 მილიონ ლარს მიაღწია. 2014 წლის ბიუჯეტის პროექტი ზუგდიდის გამგეობის ოფიციალურ ვებ-გვერდზე დღეს, 19 ნოემბერს გამოქვეყნდა. მომდევნო წელს, ბიუჯეტის პროექტის თანახმად, პრიორიტეტული იქნება: განათლება, ჯანდაცვის და სოციალური პროგრამები, საზოგადოებრივი წესრიგი და უსაფრთხოება, კულტურა და სპორტი, კომუნალური ინფრასტრუქტურის მშენებლობა, მუნიციპალიტეტის კეთილმოწყობა, საგანგებო სიტუაციების მართვა, ქალაქის დასუფთავება და ა.შ. აღსანიშნავია, რომ მომდევნო წლის ბიუჯეტის პრიორიტეტებში არსებითი ცვლილება განათლების მუხლში შეინიშნება, რაც უფასო ბაღების პროგრამით არის განპირობებული. სკოლამდელი აღზრდის პროგრამის დასაფინანსებლად, მიმდინარე წლის ბიუჯეტიდან, 1 მილიონ 620 ათასი ლარი იყო გამოყოფილი, ხოლო მომდევნო წელს ამ პროგრამისთვის 2 მილიონ 800 ათასი ლარი გამოიყოფა. ზუგდიდის 2014 წლის ბიუჯეტის პრიორიტეტების დოკუმენტის განმარტების ბარათში აღნიშნულია, რომ ადგილობრივი თვითმმართველობა განსაკუთრებულ ყურადღებას სოციალური და ჯანდაცვის პროგრამებს უთმობს. „ნიშანდობლივია, რომ 2010 წელს სოციალური და ჯანდაცვის პროგრამებზე ადგილობრივი ბიუჯეტიდან 641.7 ათასი ლარი იყო გამოიყო, 2011 წელს 732.9 ათასი ლარი, 2012 წელს 944.2 ათასი ლარი, 2013 წელს 1158.0 ათასი ლარი, ხოლო 2014 წლის პროექტი ითვალისწინებს 1340.0 ათასი ლარის გამოყოფას“, - აღნიშნულია ბიუჯეტის პრიორიტეტების დოკუმენტის განმარტების ბარათში. ამასთან, სოციალური და ჯანდაცვის პროგრამის სფეროში ცვლილებები შედის. ზუგდიდის მუნიციპალიტეტში მცხოვრებ სოციალურად დაუცველი მოსახლებისათვის მომდევნო წელს კიდევ ერთი უფასო სასადილო, სავარაუდოდ კომბინატის ტერიტორიაზე, გაიხსნება. რაც შეეხება ე.წ. 100 ლარიან ერთჯერად დახმარებას, რომელსაც სოციალურად დაუცველი ოჯახები იღებდენ, გაუქმდა. თუმცა, როგორც პრიორიტეტების განმარტების ბარათშია ნათქვამი, ნაცვლად ამ დახმარებისა დაფინანსდება სხვა სოციალური პროექტები. „აღნიშნული პროექტები იქნება თავშესაფარის არმქონე ბენეფიციარებისათვის სოციალური საცხოვრისის, დაგეგმარების სოციალური საწარმოების, შშმ პირთა ხელშეწყობის, გენდერული საკითხების, უფასო გამოკვლევების ოჯახური ძალადობის მსხვერპლთა ხელშეწყობის, კონფლიქტის შედეგად დაზარალებულთა ხელშეწყობის თაობაზე. პროგრამები განხორციელება როგორც ადგილობრივი ბიუჯეტის სრული დაფინანსებით ისე თანადაფინანსების პრინციპით“, აღნიშნულია ბიუჯეტის პროექტის განმარტებით ბარათში. ამავე დოკუმენტის თანახმად, მომდევნო სასწავლო წლიდან ამოქმედდება სტუდენტთა შეღავათიანი მგზავრობის პროგრამა მუნიციპალური ტრანსპორტით. კულტურის, რელიგიის, ახალგაზრდული და სპორტული ღონისძიებათა დასაფინანსებლად პროექტი სულ 4 მილიონ 464 ათასი ლარის გამოყოფას ითვალისწინებს. აქედან, სპორტის განვითარების ხელშეწყობისათვის გათვალისწინებულია 1 მილიონ 820 ათასი ლარი, ახალგაზრდული პროგრამების განხორციელებისათვის 65 ათასი ლარი, სამუსიკო და საგუნდო სკოლებისთვის კი 400 ათასი ლარი, რაც გასულ წელთან შედარებით 65 ათასი ლარით არის გაზრდილი. კულტურული ღონისძიებათა დაფინანსება გათვალისწინებულია 350 ათასი ლარის მოცულობით. აქედან შ. დადიანის სახელმწიფო თეატრისათვის 297 ათასი ლარის გამოყოფაა გათვალისწინებული. დასუფთავების პროგრამა 1 მილიონ 800 ათასი ლარით განისაზღვრა, რაც მიმდინარე წელთან შედარებით, 30 ათასი ლარით გაიზრდება. კეთილმოწყობის ღონისძიებათა უზრუნველყოფის პროგრამისთვის 1 მილიონ 500 ათასი ლარის გამოყოფაა გათვალისწინებული. 2014 წლის ბიუჯეტიდან, გარე განათების ქსელის მოწყობისთვის 1 მილიონ 100 ათასი ლარის გამოყოფა იგეგმება. აქედან 900 ათასი ლარი შეადგენს მოხმარებული ელექტროენერგიის საფასურს. საზოგადოებრივი წესრიგისა და უსაფრთხოების დარგით საგანგებო სიტუაციების მმართვის სამსახურის 2 მილიონ 300 ათასი ლარია გათვალისწინებული. რაც შეეხება, თავდაცვის სფეროს სამხედრო სამსახურის შენახვის, წვევამდელთა აღრიცხვის გაწერის, გაწვევის ღონისძიებებისათვის გამოყოფილია 270 ათასი ლარი. ცნობისთვის, ზუგდიდის 2014 წლის ბიუჯეტზე მუშაობა გრძელდება.
Print Email
FaceBook Twitter
დაფინანსებული
ქეა კავკასიას პროექტი ,,ფერმერთა საველე და ბიზნეს სკოლა“(FFBS) მიზნად ისახავდა მცირე და საშუალო მეწარმეების შემოსავლის, მოგებისა და მედეგობის გაზრდას, გენდერულად ტრანსფორმაციული და კლიმატ-გონივრული სოფლის მეურნეობის მხარდაჭერით.
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტში სხვადასხვა ინფრასტრუქტურული პროექტის განხორციელება აქტიურად მიმდინარეობს.
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტში საბავშვო ბაღების მშენებლობა-რეაბილიტაცია აქტიურად მიმდინარეობს.
დილის ჩართვა
ოდაბადეშ კინოხონი
21 / ნოემბერი 2024
დადიანების სასახლეთა საგანძური
მთავარი საინფორმაციო გამოშვება
ჩვენი თვითმმართველობა
არქივი
ამინდი
ზუგდიდი 17 °C
img
სოხუმი 15 °C
img
ფოთი 15 °C
img
მესტია 5 °C
img
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.