ТОЧКИ СОПРИКОСНОВЕНИЯ
დისტანციური სწავლების სირთულეები აფხაზეთში
აფხაზეთში სასწავლო პროცესი სკოლებში უკვე ერთი თვეა შეჩერებულია. იმ შემთხვევაში, თუ კარანტინს აპრილის ბოლოს გააუქმებენ, სასწავლო წელი ივნისის შუა რიცხვებამდე გაგრძელდება, ხოლო სწავლა 4 მაისს განახლდება. ამის შესახებ განათლების მინისტრმა ადგურ კაკობამ განაცხადა. სასწავლო პროცესი ასევე შეჩერებულია პროფესიულ და უმაღლეს სასწავლებლებში. კაკობა არ გამორიცხავს, რომ ცვლილებები შევა გამოსაშვები გამოცდების რეგლამენტში. რაც შეეხება, საშუალო საფეხურის მოსწავლეებს, ისინი წელს გამოცდებს არ ჩააბარებენ.

„ჯერჯერობით, ჩვენ დამოკიდებულები ვართ იმაზე, თუ რა შეზღუდვები დარჩება, როგორი სიტუაცია იქნება ქვეყანაში, თუმცა, ამ ეტაპზე მნიშვნელოვანია, რომ სასწავლო წლის დასრულებისას, ბავშვები და ჩვენი პედაგოგები არ დაზარალდნენ“, - განაცხადა მან.

მარტის ბოლოს განათლების სამინისტროს თანამშრომლები გაეროს ბავშვთა ფონდის წარმომადგენლებს შეხვდნენ და დისტანციური სწავლების სიტემის დანერგვის შესაძლებლობა განიხილეს. თუმცა, შეხვდრას შედეგი არ მოჰყოლია. კაკობას თქმით, რეგიონის თავისებურებებზე გათვლილი პროგრამის შემუშავებას დრო სჭირდება, გარდა ამისა უნდა გადაამზადონ კადრები.

მანამდე, სამინისტრომ სკოლების დირექტორებს შესთავაზა სოციალურ ქსელებში შექმნან ჯგუფები, სადაც მოსწავლეებს დავალებებს მისცემენ. ეს რჩევა პედაგოგების მხოლოდ მცირე ნაწილმა გაითვალისწინა, სკოლების უმრავლესობა კი ონლაინ სწავლებაზე ვერ გადავიდა. დისტანციური სწავლების ერთ - ერთი პლატფორმის დანერგვა გადაწყვიტა კერძო სკოლა „ალაშარას“ დირექტორმა მარია ფილიამ. მისი თქმით სურვილის და მონდომების შემთვევაში, ეს სავსებით შესაძლებელია.    

„უნდა აღვნიშნო, რომ ჩვენ გვყავს პედაგოგები, რომელბმაც გამოიჩინეს ინიციატივა, მაგალითად აფხაზური ენის მასწავლებელმა გადაწყვიტა ვიდეოზე ჩაწეროს თავისი გაკვეთილები და ისე მიაწოდოს ბავშვებს და მათ მშობლებს“, - ამბობს ფილია. 

აფხაზეთში საგანგებო მდგომარეობა 20 აპრილამდეა გამოცხადებული, თუმცა შესაძლოა, ის გახანგრძლივდეს. მიუხედავად იმისა, რომ აფხაზეთში ჯერჯერობით კორონავირუსით დაინფიცირების მხოლოდ ერთი შემთხვევაა დაფიქსირებული, დიდია Covid 19-ის გავრცელების და ეპიდაფეთქების რისკი.

მასალა მომზადებულია გადაცემა "Точки соприкосновения" - ს მიხედვით, რომელიც გადის რადიო "ათინათის" ეთერში. პროექტი ხორციელდება აფხაზ პარტნიორებთან თანამშრომლობით. მასალა შესაძლოა შეიცავდეს ტერმინებს, რომლებსაც აფხაზეთის დე ფაქტო რესპუბლიკაში იყენებენ.
Print Email
FaceBook Twitter
დაფინანსებული
ბევრი ადამიანი ცხოვრების სხვადასხვა ეტაპზე აწყდება კბილების არასწორი დგომის, ან თანკბილვის დარღვევის პრობლემას. ეს დეფექტები არ არის მხოლოდ ესთეტიკური ნაკლი;

6000 წელზე მეტია, რაც ცხენი და ადამიანი თანაგუნდელები არიან.

უმეტესობა ჩვენგანი სახლში ყოფნისას დღის უმეტეს ნაწილს მისაღებ ოთახში ატარებს.

სტატია
დღის სიახლეები
23 / ოქტომბერი 2025
დღევანდელ გადაცემაში საუბარია მეგრულ-აფხაზურ ტრადიციულ ხის სახლზე ,,ჯარგუალზე".
16 / ოქტომბერი 2025
მეგრელი ადამიანის ყოფაში ერთი, თითქოს უმნიშვნელო ნაგებობა, ფაცხა მთელი კულტურის, ტრადიციისა და რწმენის მატარებელი იყო. ფაცხა არ იყო მხოლოდ თავშესაფარი, ის იყო სატკივარის, სიხარულის, საწყისის და დასრულების ადგილი.
09 / ოქტომბერი 2025
დღევანდელ გადაცემაში საუბარია ,,ილორობაზე", ერთ-ერთ ყველაზე ძველ და უჩვეულო დღესასწაულზე, რომელიც განსაკუთრებული მნიშვნელობით გამოირჩეოდა დასავლეთ საქართველოში , კერძოდ სამეგრელოში.
დილის ჩართვა
ოდაბადეშ კინოხონი
23 / ოქტომბერი 2025
დადიანების სასახლეთა საგანძური
ჩვენი თვითმმართველობა
არქივი
«« ოქტომბერი 2025 »»
2930 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 12
ამინდი
ზუგდიდი 17 °C
img
სოხუმი 15 °C
img
ფოთი 15 °C
img
მესტია 5 °C
img
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.