რეგიონი
ენმ-ის შენიშვნები და რეკომენდაციები ზუგდიდის 2018 წლის ბიუჯეტის პროექტზე
ზუგდიდის საკრებულოს ფრაქცია “ნაციონალური მოძრაობის“ წევრებს მუნიციპალიტეტის 2018 წლის ბიუჯეტის პროექტთან დაკავშირებით არაერთი შენიშვნა და რეკომენდაცია აქვს. ფრაქციის განცხადებაში აღნიშნულია, რომ ბიუჯეტის პროექტის პრიორიტეტების განსაზღვრა მაშინ, როცა ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის განვითარების გენერალური გეგმა არ არსებობს, გაუგებარია. ოპოზიციურ პარტიაში მიიჩნევენ, რომ პრიორიტეტების განსაზღვრა ფართო განხილვისა და დისკუსიის საგანი უნდა იყოს, ხოლო ბიუჯეტი მუნიციპალიტეტის განვითარების გეგმას უნდა მოერგოს.

ენმ-ში ამბობენ, რომ ბიუჯეტის პროექტის პრიორიტეტები და თავად წარმოდგენილი ბიუჯეტის პროექტი ერთმანეთს არ შეესაბამება.

”მაგალითად, ბიუჯეტის პროექტში ერთ- ერთ პრიორიტეტად დასახელებულია „განუხრელი ზრუნვა მოსახლეობის სოციალური და ჯანდაცვის პროგრამების განხორციელებაზე“ - და მისთვის მხოლოდ 2 მილიონ 900 ათასი ლარია გამოყოფილი, სახელფასო და ადმინისტრაციული ხარჯები კი თითქმის ორჯერ მეტია”, - აცხადებენ ფრაქციაში.

გარდა ამისა, ენმ სვამს კითხვას, რატომ არ მოხვდა ბიუჯეტის პრიორიტეტების ჩამონათვალში ტურიზმის განვითარება.

ოპოზიციურ ფრაქციაში ასევე თვლიან, რომ ბიუჯეტის პროექტი არ არის პროგრამული და გაურკვევლია, კონრეტულად რა აქტივობებში შეიძლება დაიხარჯოს თანხები.

„დამატებით კითხვებს აჩენს ის, რომ ზუგდიდის მერიის სტრუქტურული რეორგანიზაცია ჯერ კიდევ არ დასრულება, არ წარმოუდგენიათ კონკრეტული განვითარების გეგმა სფეროების მიხდვით”, - აღნიშნავენ ოპოზიციური პარტიის წევრები.

ენმ-ში მიიჩნევენ, რომ ადგილობრივი თვითმმართველობა ბენეფიციარებსა და ზოგადად, მოსახლეობას არა ერთჯერად, არამედ სტაბილურ, განვითარებასა და შედეგზე ორიენტირებულ პროგრამებს უნდა სთავაზობდეს. ფრაქციისთვის გაუგებარია რამდენიმე შპს-ისა და ააიპ-ის ფუნქციონირების საკითხიც ისევე როგორც ის, რატომ არ არის საუბარი პროექტში მაწანწალა ძაღლების ან მოხუცთა თავშესაფარზე, ასევე, ყინულის სახლსა და ზუგდიდის რეკონსტრუქციის გეგმაზე.

რაც შეეხება რეკომენდაციებს, „ნაციონალური მოძრაობა“ თვლის, რომ აუცილებელია ზუგდიდის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტი იყოს პროგრამული, პრიორიტებებში დაემატოს ტურიზმის განვითარება, მუნიციპალიტეტს ჰქონდეს განვითარების გენერალური გეგმა და გაიზარდოს განსაკუთრებით ნიჭიერი ბავშვების დაფინანსების პროგრამა მინიმუმ 70 ათასი ლარით. გარდა ამისა, ფრაქცია ითხოვს, გაიზარდოს უფასო სასადილოს დაფინანსება, განისაზღვროს სტუდენტების მგზავრობის საფასური და სხვა.

Print Email
FaceBook Twitter
დაფინანსებული
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტში სხვადასხვა ინფრასტრუქტურული პროექტის განხორციელება აქტიურად მიმდინარეობს.
ზუგდიდის მუნიციპალიტეტში საბავშვო ბაღების მშენებლობა-რეაბილიტაცია აქტიურად მიმდინარეობს.
„ქეა კავკასია“ ახორციელებს პროექტს ,,ფერმერთა საველე და ბიზნეს სკოლა“(FFBS), რომელიც მიზნად ისახავს მცირე და საშუალო მეწარმეების შემოსავლის, მოგებისა და მედეგობის გაზრდას, გენდერულად ტრანსფორმაციული და კლიმატ-
დღის სიახლეები
21 / ნოემბერი 2024
დევნილთა, ეკომიგრანტთა და საარსებო წყაროებით უზრუნველყოფის სააგენტო სტიქიური მოვლენების შედეგად დაზარალებულ 251 ოჯახს სახლებს შეუსყიდის. ამის შესახებ ინფორმაცია უწყებამ საკუთარ ვებ გვერდზე გამოაქვეყნა.
21 / ნოემბერი 2024
მექორწინე ოჯახებს შორის არსებული ეკონომიკური ვალდებულებების თვალსაზრისით უკანასკნელ მოვალეობას შეადგენდა ,,აკვნის მიყვანა“.
21 / ნოემბერი 2024
საქართველოს მოქალაქე ირაკლი ბებუა, რომელიც ოკუპირებული აფხაზეთის "ხელისუფლებამ" 2020 წელს დააკავა და ცხრა წლით თავისუფლების აღკვეთა მიუსაჯა, შესაძლოა 2025 წლის მარტში გაათავისუფლონ. ამის შესახებ რადიო
ოდაბადეშ კინოხონი
21 / ნოემბერი 2024
დადიანების სასახლეთა საგანძური
მთავარი საინფორმაციო გამოშვება
ჩვენი თვითმმართველობა
არქივი
ამინდი
ზუგდიდი 17 °C
img
სოხუმი 15 °C
img
ფოთი 15 °C
img
მესტია 5 °C
img
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.