კორონავირუსის პანდემიის გამო დაწესებულმა შეზღუდვებმა და ტურიზმის ჩაკეტვამ ამ სფეროში მომუშავე ობიექტების უმეტესობა დააზარალა.
წელს სტუმრები თითქმის არ მიუღია მარტვილში საოჯახო მარან "ოდასაც". მის ბაზაზე არსებული რესტორნის და ბიზნესის შენარჩუნება ოჯახმა ადგილზე წარმოებული ღვინის გაორმაგებული ექსპორტის წყალობით შეძლო.
"ოდას" დამფუძნებელი ქეთო ნინიძე გვიყვება, რომ ოჯახურ მარანში წარმოებული რამდენიმე სახეობის ღვინის 5 ათასამდე ბოთლი გაიტანა საექსპორტოდ ევროპის, ამერიკისა და აზიის ქვეყნებში, რაც 2 000 ბოთლით მეტია შარშან მათ მიერ ექსპორტირებულ პროდუქციაზე. როგორც მეწარმე ამბობს, პანდემიის გამო, ტურისტები, ფაქტობრივად, არც ჰყოლიათ, სამაგიეროდ, გაიზარდა ინტერესი ქართული ღვინის მიმართ და შესაბამისად, საგრძნობლად იმატა გაყიდვებმაც.
"...ჩვენს რესტორანს არ უმუშავია და შესაბამისად, ადგილზე ღვინო, ფაქტობრივად, არ გაგვიყიდია, ან ძალიან მცირე რაოდენობით. ამის მიუხედავად, თითქმის ამოგვეწურა უკვე მარაგი. წელს 2-ჯერ გვქონდა ექსპორტი ამერიკის შეერთებულ შტაბებში. გარდა ამისა, გავყიდეთ ღვინო დანიაში, საფრანგეთში, ჰოლანდიაში, გერმანიაში, ისრაელში. იაპონიაშიც გაგვაქვს... პარტნიორების უმეტესობასთან უკვე გვქონდა თანამშრომლობა. 7 ქვეყანაში ვყიდდით შარშან. პანდემიამ ორ ქვეყანაზე იქონია გავლენა - შვედეთსა და ავსტრალიაში იმ კომპანიებს ჰქონდათ პრობლემა, ვისაც ჩვენი ღვინო გაჰქონდათ და წელს არ გაუტანიათ. შვედეთი ცოტა სპეციფიური ბაზარია, იქ მთავარი მონოპოლისტი კომპანიაა, რომელიც აწარმოებს იმპორტს, შესაბამისად, მცირე კომპანიებს გაუჭირდათ და გვქონდა წყვეტა. ავსტრალიაში კი მაღალი გადასახადებია იმ კომპანიებისთვის, რომლებიც იმპორტს ეწევა ქვეყანაში", - გვიყვება ქეთო.
ახალი პარტნიორები საოჯახო მარანს თავად დაუკავშირდნენ. ჩვენი რესპონდენტი ფიქრობს, რომ "ოდას" ცნობადობის გაზრდა ნაწილობრივ საერთაშორისო პრესაში მათი საქმიანობის შესახებ გამოქვეყნებული მასალების დამსახურებაა, თუმცა აღნიშნავს, რომ ყველაზე მნიშვნელოვანი მაინც უკვე არსებული პარტნიორების რეკომენდაციები აღმოჩნდა.
"ვფიქრობ, რომ იმ იმპორტიორებს, რომლებსაც გააქვთ ქართული ღვინო სხვადასხვა ქვეყანაში, აქვთ კომუნიკაცია და კარგი გამოხმაურების შემთხვევაში, ერთმანეთს ეკითხებიან ღირებული პროდუქციის შესახებ. უმეტესობასთან ასე დავიწყეთ თანამშრომლობა. ყველა ჩვენი პარტნიორი ამბობს, რომ ღვინის შინაური მოხმარება გაიზარდა. რაოდენობრივად არანაირი პრობლემა არ შეგვქმნია, პირიქით, გაიზარდა მოთხოვნა", - დასძენს მეწარმე.
"ოდას" ძირითადი ასორტიმენტია სამეგრელოში წარმოებული ოჯალეში, ასევე, ადგილობრივად მოყვანილი ცოლიკოური. გარდა ამისა, ღვინო იწურება რაჭაში მოყვანილი ძელშავისგან და ლეჩხუმში დაკრეფილი ორბელურისგან. მეღვინე სასიამოვნო სიახლესაც გვიზიარებს - წელს პირველად დაწურეს საკუთარ ვენახში მცირე რაოდენობით მოყვანილი უძველესი მეგრული ჯიშის ყურძენი - ჭვიტილური.
პანდემიის პირობებში საკუთარი ბიზნესის გადარჩენის ერთ-ერთ მნიშვნელოვან სტრატეგიად ქეთო ნინიძე წარმოების დივერსიფიცირებას მიიჩნევს. სწორედ ამიტომ, უახლოეს მომავალში "ოდა” საწებლების, სუნელების და მურაბების წარმოებას გეგმავს. თვლის, რომ მაღალი სტანდარტებით მომზადებული ასეთი პროდუქცია, თანამშრომლების შენარჩუნებასა და მცირე მოგების მიღებაში დაეხმარება.
მომავალ წელს ტურიზმში დიდი თანხების ინვესტირებას არ გეგმავს და ტურისტული ნაკადის გაზრდის შემთხვევაში, რესტორნის სტუმრების გამასპინძლებას "მარტივი და გემრიელი" მენიუთი აპირებს. თუმცა, ამავდროულად ღვინის წარმოების გაზრდა და ახალი საექსპორტო ბაზრების ათვისება სურს. იმედი აქვს, რომ 2021 წელს ვენახის გაფართოებასაც შეძლებს.
"გაისად ტურიზმს საკმაოდ ფრთხილად ვეკიდებით. წელს ეს უკვე შეგვეშალა. არ ვიცოდით პანდემიის მასშტაბები და საკმაოდ დიდი თანხა, რაც დანაზოგი გვქონდა ჩავდეთ ინფრასტრუქტურის მოწყობაში და ისე მოხდა, რომ ფინანსურად საკმაოდ დიდი კვალი დატოვა ჩვენზე. რაც შეეხება ღვინოს, ცოტა უფრო გავზრდით, ალბათ 6 000 ბოთლამდე წარმოებას. გვაქვს შემოთავაზებები იტალიიდან და დიდი ბრიტანეთიდან. ვფიქრობთ, რომ პარტნიორობა შედგება", - დარწმუნებულია "ოდას" მფლობელი.
საოჯახო მარანი "ოდა", მეღვინეობის და ღვინის ტურიზმის განვითარების მიზნით, ქეთო ნინიძემ 2017 წელს მარტვილის სოფელ სალხინოში დააფუძნა, სადაც ის მეუღლესთან და შვილებთან ერთად, 2016 თბილისიდან საცხოვრებლად გადავიდა.
მასალის გამოყენების პირობები